nana johari

December 8, 2012

Photoshop : Exposure



Assalamualaikum.
Ni satu lagi benda alah yang aku selalu guna. Exposure. Macam ni carinya kalau guna CS3. Kalau guna CS5, benda tu ada kat barisan atas atas dalam adjustments column.


Simple knowledge :


Kalau korang tarik no 1 atau Offset tu ke kanan, dia akan jadi terang ._. ala-ala kelabu asap centu ._. Kalau korang tarik no 2 atau Gamma Correction tu ke kanan, dia akan jadi gelap ._. Sila lah main dengan benda alah tu. Exposure tu korang boleh usik jugak, tapi aku tak selalu usik yang tu lol. Effect kuat sangat.

Contoh;



Adios

No comments:

Post a Comment